Briefadres

Kunt u uw post niet ontvangen op het adres waar u verblijft? Bijvoorbeeld omdat u tijdelijk in het buitenland of in een zorginstelling of gevangenis verblijft? Dan kunt u een briefadres aanvragen bij de gemeente. U maakt hiervoor een afspraak.

Afspraak maken

Meenemen

  • Een geldig identiteitsbewijs (rijbewijs, paspoort of identiteitskaart)
  • Degene bij wie u het briefadres wilt houden, moet aanwezig zijn bij de afspraak en een geldig identiteitsbewijs meenemen

Bij de afspraak vult u een vragenlijst in. Daarop geeft u onder andere aan waarom u het briefadres aanvraagt.

Geen postbusnummer

Met een briefadres bent u toch opgenomen in de basisregistratie personen (BRP) van de gemeente Veldhoven. Zo blijft u schriftelijk bereikbaar voor officiële instanties. U mag geen postbusnummer opgeven.

Briefadres voor iemand in een verpleeghuis

Vraagt u een briefadres aan voor iemand die naar een verpleeghuis verhuist? Maak dan een afspraak. Dat kan online via de knop Afspraak maken op deze pagina. Neem de adresgegevens van het oude adres en het nieuwe briefadres mee.

Behandeltermijn van uw aanvraag

De gemeente onderzoekt of u inderdaad geen woonadres heeft. Dit kan maximaal 6 weken duren. Keuren wij uw aanvraag goed? Dan schrijven we u in op het briefadres. U krijgt hierover bericht.

Hoe tevreden bent u over deze pagina van de website?

Doe mee aan het onderzoek