Briefadres
Kunt u uw post niet ontvangen op het adres waar u verblijft? Bijvoorbeeld omdat u tijdelijk in het buitenland of in een zorginstelling of gevangenis verblijft? Dan kunt u een briefadres aanvragen bij de gemeente. U maakt hiervoor een afspraak.
Meenemen
- Een geldig identiteitsbewijs (rijbewijs, paspoort of identiteitskaart)
- Schriftelijke verklaring van instemming en een geldig identiteitsbewijs van de briefadresgever
Bij de afspraak vult u een vragenlijst in. Daarop geeft u onder andere aan waarom u het briefadres aanvraagt.
Geen postbusnummer
Met een briefadres bent u toch opgenomen in de basisregistratie personen (BRP) van de gemeente Veldhoven. Zo blijft u schriftelijk bereikbaar voor officiële instanties. U mag geen postbusnummer opgeven.
Briefadres voor iemand in een zorginstelling
Verhuist u naar een instelling en u wilt ingeschreven worden met een briefadres? Maak dan een afspraak. Dat kan online via de knop Afspraak maken op deze pagina. Neem de adresgegevens van het oude adres en het nieuwe briefadres mee.
Behandeltermijn van uw aanvraag
De gemeente onderzoekt of u inderdaad geen woonadres heeft. Dit kan maximaal 6 weken duren. Keuren wij uw aanvraag goed? Dan schrijven we u in op het briefadres. U krijgt hierover bericht.