Leerlingenvervoer

Als een kind niet zelfstandig naar school kan door ziekte of een handicap, of niet kan worden gehaald of gebracht, zorgt de gemeente onder bepaalde voorwaarden voor het vervoer.

Voorwaarden

De voorwaarden voor leerlingenvervoer staan in de Verordening Leerlingenvervoer

Aanvragen

Ouders en verzorgers kunnen leerlingenvervoer online aanvragen of wijzigen via onderstaande groene knop. U komt dan op de website van PTRM Vervoersmanagement Online. De eerste keer moet u toegang tot deze website aanvragen en een account aanmaken.

Leerlingenvervoer aanvragen of wijzigen

Als uw kind naar een cluster 3 of een cluster 4 school gaat, dan moet u een toelaatbaarheidsverklaring van het samenwerkingsverband met de aanvraag meesturen. Als u deze het huidige schooljaar al heeft toegezonden én deze is nog geldig, dan hoeft dat niet.

Let op! De uiterlijke aanvraagdatum voor leerlingenvervoer voor het schooljaar 2020-2021 is 12 juni 2020.

Toegang en account PTRM Vervoersmanagement Online

Als u voor de eerste keer de website van PTRM Vervoersmanagement Online bezoekt, moet u toegang aanvragen en een account aanmaken. Doorloop hiertoe de volgende stappen:

  1. Om toegang te krijgen tot de website PTRM Vervoersmanagement Online heeft u het leerlingnummer nodig. Dit nummer kunt u opvragen bij Trafficon via een e-mail aan llvveldhoven@trafficon.nl. Vermeld in de mail: uw relatie tot de leerling (ouder, verzorger of voogd) en de naam en geboortedatum van de leerling
  2. Ga naar de website van PTRM Vervoermanagement Online en maak een account aan. 
  3. Hierna kunt u inloggen en ziet u in het hoofdmenu de optie ‘leerling toevoegen’ met daarbij de vraag: maakt het kind gebruik van leerlingenvervoer? Als het antwoord  ‘nee’ is, kunt u niet verder. Neem dan contact op met Trafficon. Is het antwoord ‘ja’ dan vult u de volgende gegevens in: uw Burgerservicenummer, het leerlingnummer, de geboortedatum van het kind en uw relatie tot de leerling (ouder, verzorger of voogd)
  4. Druk op aanvragen: u krijgt dan de melding dat de aanvraag voor het koppelen van de leerling naar de gemeente is verzonden. Ook krijgt u nog een e-mail van uw toegangsverzoek
  5. De gemeente ontvangt uw toegangsverzoek en controleert of u de gegevens van de leerling mag inzien. U ontvangt binnen 3 werkdagen een reactie per e-mail. Na akkoord kunt u leerlingenvervoer aanvragen of wijzigen.

Hulp bij de aanvraag

  • U vindt de handleiding over het aanvragen van leerlingenvervoer op de website van PTRM Vervoersmanagement Online. U moet hiervoor ingelogd zijn
  • Vragen over de werking van PTRM Vervoersmanagement Online kunt u mailen naar vraagbaak@ptrm.nl
  • Kunt u leerlingenvervoer niet online regelen, neem dan telefonisch contact op met de gemeente via het verkorte telefoonnummer 14 040

Hoe lang duurt de aanvraag?

Als u de aanvraag hebt ingediend, krijgt u een e-mail ter bevestiging. Daarna krijgt u binnen 8 weken de beslissing per post thuisgestuurd.

Vragen

  • Voor vragen over nieuwe aanvragen en declaraties kunt u contact opnemen met de gemeente via een e-mail aan gemeente@veldhoven.nl of via het verkorte telefoonnummer 14 040
  • Voor vragen over wijzigingen, ziekmeldingen, betermeldingen en klachten kunt u contact opnemen met Trafficon. Dit bedrijf verzorgt het leerlingenvervoer in de gemeente Veldhoven. U kunt Trafficon bereiken via:

Hoe tevreden bent u over deze pagina van de website?

Doe mee aan het onderzoek