Paspoort of identiteitskaart, vermissing of diefstal doorgeven
Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt? Of is uw paspoort of id-kaart gestolen? Dan moet u dit zo snel mogelijk aan ons doorgeven. Dit is nodig om misbruik ervan te voorkomen. Het melden van vermissing (kwijt of gestolen) van een reisdocument is gratis. U hoeft geen aangifte meer te doen bij de politie.
Zijn er meer reisdocumenten kwijt of gestolen? Geef dan per document een vermissing door.
Doorgeven vermissing reisdocument
Wilt of kunt u uw vermissing niet digitaal doorgeven? Maak dan een afspraak.
Wilt u dit product zonder afspraak aanvragen in het gemeentehuis? Dat kan in 2024 op donderdagochtenden tussen 9.00 en 11.00 uur. Kijk eerst goed wat u moet meenemen voor uw aanvraag. Meld u aan na binnenkomst bij de digitale aanmeldzuil. Houd rekening met een langere wachttijd, want er zijn waarschijnlijk wachtenden voor u. De wachttijd kan 30 tot 90 minuten zijn. Komt een ander moment beter uit en wilt u zeker zijn van een korte wachttijd? Maak dan een afspraak via de afspraakknop.
Document ongeldig!
Hebt u een paspoort of identiteitskaart als vermist opgegeven? Dan is het paspoort of identiteitskaart niet meer geldig. U moet een nieuw paspoort of id-kaart aanvragen.
Weet u niet zeker of een document vermist is? Zoek dan eerst goed of u het nog kunt vinden. Want zodra u een reisdocument als vermist opgeeft, kunt u het niet meer gebruiken. Ook niet als u het terugvindt. U moet een teruggevonden paspoort of identiteitskaart inleveren bij de gemeente.
Wie een vermissing mag doorgeven
- Personen vanaf 12 jaar
- Eén van de ouders van kinderen tot en met 17 jaar
Vermissing rijbewijs
Is uw rijbewijs kwijt of gestolen? U kunt dit direct online melden bij de RDW. U kunt ook bij de aanvraag van een nieuw rijbewijs aangifte van vermissing doen bij de gemeente.